Mes didžiuojamės, kad esame viena profesionaliausių kebulų remonto dirbtuvių ne tik Vilniaus regione, tačiau ir visoje Lietuvoje. Mumis pasitiki net ir premium segmento automobilių vairuotojai. Kolektyvas - Volkswagen gamyklos apmokyti ir sertifikuoti meistrai surinkėjai-išrinkėjai, dažytojai, detalių paruošėjai, kėbulininkai. Skyriui vadovauja virš 25 metų darbo patirtį Moller Auto įmonėje turintis specialistas Rimvydas Mikšys.
Kviečiame susipažinti, kaip vyksta darbas skyriuje ir pamatyti, kaip remontuojamas automobilis po avarijos pagal visas gamintojo rekomendacijas.
Automobilio raktelius paima kėbulų remonto skyriaus priėmėjas. Jis atlieka pirminę automobilio apžiūrą, nufotografuoja automobilį. Dažniausiai pirminė apžiūra vyksta kartu su klientu (-e). Vėliau, priėmę automobilį pas save, vežame jį į kėbulų remonto dirbtuves, kurios įsikūrusios pastato rūsyje. Automobilį toliau apžiūri sąmatininkas, įvertina žalą, nustato automobilio defektus ir kartu su atsarginių dalių vadybininku skaičiuoja bendrą automobilio remonto sąmatą. Apie ją klientas (-ė) informaciją gauna iš priėmėjo, kuriam atidavė automobilio raktelius. Viską suderinus su klientu pradedame automobilio remontą.
Jų darbas yra iš esmės toks, koks ir pareigybės pavadinimas - kolegos automobilį išrenka ir remonto pabaigoje surenka. Išrinkėjai kvalifikuotai ir profesionaliai nuima buferius, stiklus, dureles, kapotą, bagažinę, atlieka salono ardymo darbus. Pavyzdžiui - prieš pradedant remontuoti automobilį su galinės dalies apgadinimu, išrinkėjas turi nuimti bamperį, bagažinės vidines apsaugas, dangtį, išardyti viską iš vidaus - nurinkti plastikinius ir medžiaginius apmušimus.
Toliau automobilio dalis ir jų tvarkymą pasiskirsto kiti darbuotojai - kėbulininkas, paruošėjas, dažytojas.
Pagrindinė kėbulininko darbo vieta - geometrijos atstatymo stendas. Kėbulininkas naudodamasis stendą atstato kėbulo geometriją ir deformuotas vietas. Kėbulininkai save juokais vadina automobilių chirurgais. Jie turi išmanyti kiekvieną automobilio kampą, lydinį iš kurio pagamintas tam tikras elementas, jų tamprumą ir begalę kitų aspektų. Žinoma, kėbulo deformacijos gali būti tvarkomos ne tik naudojant kėbulo tempimą, tačiau ir kitus įrankius.
Kol tvarkomas automobilis nurengtas stovi ant stendo, prie atskirų jo dalių dirba paruošėjai ir dažytojai.
Paruošėjas ruošia detales ir automobilio kėbulą dažymui arba kitokio pobūdžio darbą tolimesniam remontui. Paruošėjai pasirūpina, kad detalės dažytojus pasiektų pilnai paruoštos priešpaskutiniam kėbulo remonto žingsniui - dažymui. Paruošėjai šveičia, gruntuoja detales, atlieka kitokio pobūdžio paruošiamuosius darbus. Dažniausiai po paruošėjų detalės arba visas automobilis vežami į dažymo kamerą kur darbo imasi dažytojai. Po dažymo paruošėjai nudirba tik paskutinį darbą - nupoliruoja nudažytą detalę (-es).
Dažytojai ne tik purškia dažus ant paviršių. Jų kompetencija taip pat ir dažų spalvos parinkimas. Beveik visais atvejais idealiai esama automobilio spalva atitaikoma pagal specialų spalvos kodą. Dažytojas, matydamas keturių raidžių ir skaičių derinį, geba sumaišyti bet kokio spalvos spektro dažus. Parinkinėdamas sudėtingesnių atspalvių dažus, jis gali sugaišti ne vieną darbo valandą. Naudojamas ir sudėtingas prietaisas spektrofotometras.
Dažytojui taip pat svarbu, kokį kiekį dažų mišinio pasigaminti, kad atliekamų dažų liktų kuo mažiau. Mūsų kėbulų remonto centre naudojami vandens pagrindo dažai, kurie yra ekologiški ir priešingai nei acetoniniai dažai, nekenksmingi aplinkai. Nuotraukoje dešinėje matote automobilį, kuris netrukus bus dažomas ir yra užvežtas ant specialios platformos, kuri slenka į kairę arba į dešinę. Iš karto po paskutinio dažymo etapo - lakavimo, visa platforma pakėlus sieną stumiama į kairę kur vyksta džiovinimas. Vandens pagrindu nudažytu dažų paviršius džiūva gerokai žemesnėje temperatūroje, nei nudažytas acetoniniais dažais. Tokiu būdu taip pat tausojama energija, kadangi džiovinimo patalpos nereikia tiek daug šildyti.
Galiausiai, automobilio kėbulas vėl suremontuotas, laikantis visų gamintojo nurodytų rekomendacijų. Detalės nudažytos, viskas paruošta surinkimui, prie automobilio vėl grįžta išrinkėjai-surinkėjai. Tie patys kolegos, kurie darbo pradžioje automobilį išardė pagal nurodymus, surenka atgal. Kai suremontuotas automobilis yra surenkamas atgal, jis keliauja į plovyklą kur kolegos pasirūpina, kad klientas automobilį atgautų švarų ir blizgantį.